Elektorblog

Az Elektor a politikai kommunikációban is végbemenő permanens technológiai forradalom legújabb trendjeinek, alkalmazásainak és gyakorlatainak bemutatásával kívánja segíteni az olvasók eligazodását. A politikai kampányok monitorozása mellett nyomon követjük különböző szakmai oldalak írásait, valamint a szakmai szervezetek publikációit, tevékenységét is. >>>>>

12/02/09 Adósrabszolgaság michigani módra

and.ferenczi

A következő kampányhonlapot elsősorban formai szempontok miatt tartjuk bemutatásra érdemesnek. Ezúttal az elnökválasztással egy időben, novemberben rendezett szenátusi választás egyik párharcának mellékepizódját vizsgáljuk meg. Michiganben két - talán még Amerikában is - furának hangzó név csap össze a szenátori pozícióért. A jelenlegi szenátor, a demokrata Debbie Stabenow ellenfele az állam egyik korábbi kongresszusi képviselője, a republikánus Pete Hoekstra lesz.

Az északi államban egy nem mindennapi kampánystarttal vette kezdetét a korai politikai küzdelem. Hoekstra csapata azzal az üzenettel támadja demokrata ellenfelét, hogy az általa támogatott óriási közkiadásokkal nem az amerikaiak, hanem a kínaiak járnak jól. Az amúgy is vicces nevű szenátorasszony nevét Debbie Stabenow-ról Debbie Spend-It-Now-ra, Költsd-El-Most-ra változtatták, ezzel is utalva a szenátorasszony jövőt felélő gazdaságpolitikájára, Pete Hoekstra pedig a Pete Spend-It-Not, Ne-Költsd-El-Most nevet kapta az óriási felháborodást kiváltó kampányfilmben. Ugyanis, a Super Bowl alatt Michiganben sugárzott kampányfilm a kínaikkal kapcsolatos, legáltalánosabban elterjedt sztereotipiákkal dolgozik. Egy kínai hölgy, rizsföldön biciklizve, tört angolsággal köszöni meg a szenátorasszonynak mindazt az erőfeszítést, amelyet a kínai gazdaságért tett azzal, hogy rendkívüli módon emelte a közkiadásokat, így rászorítva a még több kínai hitelre az amerikai költségvetést.

A negatív kampány gerincét adó honlap megjelenése viszont, forradalmian új. A honlap egész arculata olyan, mintha a kínai nép mondana köszönetet a szenátorasszony munkájáért, ráadásul az üzenetet alátámasztó egyszerű adatok a hiányról, az egy főre jutó adósságról, a kínai gazdaság bővüléséről vagy a munkanélküliség növekedéséről újszerű, egérgörgetéssel mozgó grafikákkal vannak illusztrálva. [Update: vélhetően a botrány miatt, a kampányhonlapot a jelölt honlapjára irányították, ezért az nem elérhető!]

Az üzenet célbaérését mindenesetre a több mint egymillió néző és a megannyi felháborodott kommentár bizonyítja. És lehet, hogy a fanyalgó demokratákkal szemben értő fülekre talál Pete 'Spend-it-NOT' Hoekstra kampánya a michigani republikánusoknál és függetleneknél egyaránt. A kampányhonlap és a film értékelését azonban az olvasókra bízzuk! Mit gondoltok róla? Hatásos vagy nevetséges? Elért az üzenet a választókhoz? Ugyanúgy kicsit sztereotipnak és rasszistának tartjátok, mint egyes amerikai kommentárok?




Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://elektor.blog.hu/api/trackback/id/tr564084364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása